Wednesday, April 14, 2010

BENGKEL PENULISAN ILMIAH 2010

13 APRIL 2010- Bengkel Penulisan Ilmiah telah berjaya dilangsungkan di Dewan Kuliah Utama (DKU) bermula 8.00 pagi dan berakhir pada pukul 6.00 petang tadi. Slot pertama bengkel ini dimulakan oleh pembentang pertama iaitu Prof Madya Dr Adel Abdul Aziz yang membentangkan tajuk كيفية إعداد خطة البحث (kaedah penyediaan proposal).  
Peserta diberi rehat pada pukul 10.00 pagi dan disambung slot kedua oleh Dr. Abdul Karim Toure dengan pembentangan yang bertajuk" Kaedah penulisan kajian perpustakaan". Selepas solat Zohor, program diteruskan lagi oleh pembentang ketiga, Ustaz Nidzamuddin Zakaria (kaedah penulisan kajian lapangan) sebelum disambung oleh Dr. Karim Toure sekali lagi pada jam 3.15 petang dengan tajuk "Kaedah Penulisan Gaya USIM". 

Majlis penutup diadakan pada pukul 4.30 petang oleh Timbalan Dekan FPQS, Dr. Fauzi Mohd Amin. Kemudian, para pelajar diagihkan mengikut kumpulan penyelia masing- masing sehingga pukul 6.00 petang. Bengkel ini adalah anjuran Fakulti Pengajian Quran dan Sunnah bertujuan untuk memberi pendedahan kepada para pelajar bagaimana cara ataupun teknik untuk menulis tesis mengikut cara yang sebenar. 


No comments:

KALENDAR

BASAHI LIDAHMU DENGAN MENYEBUT NAMA- NAMA ALLAH