Friday, October 15, 2010

Ke Shah Alam

 Perjalanan ke destinasi yang dituju

Semalam 13 Oktober 2010, aku dan sahabatku Firdaus dan Helmi ke Shah Alam. Tujuan kami ialah untuk ke Les Copaque Production Sdn Bhd dan Yayasan Restu. Sebenarnya kami telah ditugaskan oleh majikan tempat praktikal kami untuk mencari penaja dan juga agensi- agensi yang ingin membuka gerai bagi menjayakan program ataupun Majlis Konvokesyen Tadika dan KAFA yang akan diadakan pada 14 November 2010 akan datang. 
 Di sini rupernyer Les Copaque Sdn Bhd
Kami bertolak jam 11 pagi setibanya di sana agak 12.45 tengahari itupun disebabkan kami tidak tahu tempat letaknya syarikat tersebut. Kami sempat berhenti dan bertanya seseorang di stesen minyak dan pak guard pak guard yang kami temui untuk menunjukkan kami arah yang betul untuk ke Les Copaque Sdn Bhd.

 Besarnya Al Quran

Setibanya di sana, kami berbincang-bincang disamping dengan seorang lelaki yang bernama Encik Faris. Rupa- rupanya dialah Encik Faris yang selalu diceritakan oleh Pengerusi atau majikan kami. Setelah selesai berbincang kami makan- makan di restoran bersebelahan syarikat tersebut. Encik Faris belanja kami.Beliau banyak bagi motivasi dan menyuntik semangat kami serta berkongsi tips-tips mencari penaja. Beliau juga mencabar kami mencari seberapa banyak dana untuk Maahad Ummu Aiman. Setelah itu beliau melukis peta untuk kami ke Yayasan Restu dengan mudah kerana beliau tidak dapat menemani kami disebabkan ada urusan yang perlu diselesaikan.

 Di Galeri Yayasan Restu

Jam 2.30 kami ke Yayasan Restu yang terletak berdekatan dengan Masjid Negeri Selangor. Di sana kami di beri sumbangan 20 naskhah al Quran disamping kami dapat melawat galeri - galeri yang terdapat di yayasan tersebut. Selepas solat Asar kami bertolak pulang.



No comments:

KALENDAR

BASAHI LIDAHMU DENGAN MENYEBUT NAMA- NAMA ALLAH