Thursday, July 29, 2010

Nasib Sepasang Kasut



Kasut aku dah koyak!!!!. Nampaknya kena lah beli kasut baru..

Huhuhu. Kalaulah kasut ni ada naluri dan perasaan bagaimanalah perasaan ia kalau aku beli kasut baru dan buang kasut ni dalam tong sampah.. 

Tapi apa pun tak salah kita buang barang yang tak terpakai tapi kita perlu ambik iktibar jer bagaimana kalau perkara sama terjadi pada kita? 

Setiap makhluk yang Allah cipta tak kira yang baik atau buruk semuanya terdapat ibrah yang perlu kita sebagai makhluk yang berakal berfikir sedalam- dalam untuk dijadikan pengajaran dan sempadan dalam hidup. 

Walau apaun kasut ini banyak berjasa padaku. 
Kasut ni aku beli semasa semester dua aku belajar kat USIM. Lama jugak la. 
Aku ingat dapat pakai tiga empat bulan je. Tapi tak sangka sampai  2 tahun. 

Kemana saja ku pergi dalam kawasan kampus untuk menuntut ilmu ia akan ikut sekali tak kira dalam panas ataupun hujan, kami harunginya bersama- sama.

Sekarang tibalah masanya untuk kita berpisah. Wahai "kasutku".
Beginilah kesudahan "nasib sepasang kasut"



Ni la bahagian kasutku yang koyak.

No comments:

KALENDAR

BASAHI LIDAHMU DENGAN MENYEBUT NAMA- NAMA ALLAH